| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
укр рус eng | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Районна програма енергоефективності та енергозбереженняДодаток до рішення районної ради від 16 березня 2016 року № 59
РАЙОННА ПРОГРАМА енергоефективності та енергозбереження на 2016 – 2019 роки
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Однією з найбільш гострих проблем України на сучасному етапі її розвитку є проблема стабільного енергозабезпечення і ефективного використання енергоресурсів. Це питання також гостро постає і у Шумському районі. Враховуючи те, що у структурі споживання енергетичних ресурсів в районі домінуюче місце займає природний газ, а основне та допоміжне обладнання значної кількості комунальних котелень та котелень бюджетних установ та організацій вичерпало допустимі терміни експлуатації, головним напрямком роботи у сфері енергозбереження є залучення до паливно- енергетичного балансу району енергії, виробленої з альтернативних джерел та характерних для нашого регіону альтернативних видів палива. Слід зазначити, що з початку дії районної комплексної програми енергоефективності та енергозбереження на 2010-2014 роки, затвердженої рішенням сесії Шумської районної ради від 07.12.2010 р. № 19, фінансування районної програми енергоефективності та енергозбереження на 2010-2014 роки з державного, обласного, районних, міських, сільських та селищних бюджетів не здійснювалось. Разом з тим, районною державною адміністрацією, установами та організаціями району проведено відповідну роботу та виконано завдання програми з економії енергоресурсів на 44% за наступними напрямами: заміна та модернізація котелень та котельного обладнання на об'єктах бюджетної сфери та комунальної теплоенергетики з використанням місцевих альтернативних видів палива; впровадження систем електроопалення; проведення санації будівель бюджетних установ; впровадження енергоефективних освітлювальних приладів; модернізація об'єктів водопровідно-каналізаційного господарства. З початку дії районної комплексної програми енергоефективності та енергозбереження на 2010-2014 роки 7 котелень бюджетних установ та організацій і 2 котельні підприємств, які надають послуги централізованого теплопостачання переведено на альтернативні види палива (відходи деревини, торф). У бюджетній сфері району здійснено комплекс технічних заходів, спрямованих на відновлення та приведення теплотехнічних характеристик у відповідність із сучасними вимогами, нормами і стандартами, зменшення втрат енергоресурсів та води, а також поліпшення умов перебування працівників у будівлях, що дозволило знизити до 25 % тепловитрат. Проводиться робота з впровадження енергоефективних систем освітлення населених пунктів району. Такі системи впроваджено у 32 населених пунктах району, що складає 52,5 % від загальної кількості населених пунктів району. У житлово-комунальному господарстві району проведено модернізацію систем тепло- та водопостачання підприємств житлово-комунального господарства (реконструкцію теплових мереж, встановлення попередньо ізольованих труб з пінополіуретановим покриттям, перетворювачів частоти на насосному обладнанні, реконструкцію свердловин водопостачання, замінено зношене електрообладнання насосних станцій). Це дозволило більш ефективно використовувати наявні потужності, зменшити втрати в теплових мережах, покращити якість теплопостачання, забезпечити надійне водопостачання. Враховуючи важливість питання раціонального та ефективного споживання енергоносіїв, скорочення споживання природного газу, виникла необхідність розробки районної комплексної програми енергоефективності та енергозбереження.
3. Визначення мети програми
Основною метою Програми на теперішній час та найближчу перспективу є надійне, економічноефективне та екологічно чисте енергозабезпечення за умов зменшення питомих витрат органічного палива, збільшення обсягів використання місцевих альтернативних видів палива та поновлюваних джерел енергії. Реалізація заходів Програми дозволить досягти: - скорочення споживання паливно-енергетичних ресурсів; - використання місцевих альтернативних видів палива; - скорочення споживання електричної енергії; - скорочення бюджетних видатків на оплату паливно-енергетичних ресурсів за рахунок упровадження заходів і технологій ефективного використання енергоресурсів. - модернізації виробництва теплової енергії, зокрема, переведення котелень на альтернативні види палива; заміни застарілого енергоємного котельного обладнання; термомодернізації будівель житлового фонду та соціальної сфери. Крім того, Програма передбачає розробку основних напрямків політики енергозбереження з метою вдосконалення існуючої нормативно-правової бази, системи управління енергозбереженням у районі, а також формування сприятливого екологічного середовища. Реалізація Програми буде здійснюватися у першу чергу на базі навчально-виховних та медичних закладах Шумського району. Мета програми відповідає пріоритетним напрямкам розвитку району.
4. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблем, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання програми
Основні напрямки підвищення ефективності використання ПЕР споживачами всіх категорій пропонуються наступні. Для населення району оптимальними шляхами зниження витрат ПЕР слід вважати: - використання місцевих видів палива; - проведення заходів з утеплення будинків; - використання енергоефективних освітлювальних приладів та енергозберігаючих електричних ламп. Для бюджетної сфери основні шляхи підвищення ефективності використання ПЕР пропонуються наступні: 1. Модернізація систем теплопостачання: - заміна труб у теплових мережах на попередньо ізольовані труби з прокладкою в безканальному варіанті; - промивка системи опалення приміщень; - впровадження приладів контролю та регулювання. 2. Модернізація котелень: - використання сучасних котлів з коефіцієнтом корисної дії понад 90%; - максимальне застосування місцевих альтернативних видів палива; - заміна вхідних дверей та вікон на металопластикові. 3. Санація (утеплення фасадів, зовнішніх огороджувальних конструкцій) житлових будинків, будівель закладів бюджетної сфери. 4. Використання енергоефективних освітлювальних приладів та енергозберігаючих електричних ламп. 5. Впровадження зонного обліку електричної енергії на водонапірних вежах при водопостачанні. Загальний обсяг та джерела фінансування Програми передбачається здійснювати за рахунок державного бюджету, місцевих бюджетів, інвестицій, інших джерел, включаючи кошти населення, в загальному обсязі 49615,781 тис. гривень, у тому числі з державного бюджету – 31894,696 тис.грн., міського бюджету – 1923,0 тис.грн., місцевих бюджетів – 9319,885 тис.грн., інших джерел, включаючи кошти населення – 6478,2 тис. грн.. Кошти державного бюджету використовуються за напрямками: - заміна застарілого котельного обладнання; - санація будівель; - розвиток сфери переробки біопалива місцевого походження. Кошти місцевих бюджетів використовуються за напрямками: - обладнання бюджетних установ сучасними системами опалення на основі використання відновлюваних видів палива; - упровадження заходів з енергозбереження в бюджетних установах (заміна вікон, утеплення зовнішніх стін, підлог, горищ, заміна освітлювальних приладів та ламп на сучасні енергозберігаючі тощо). Кошти з інших джерел використовуються за напрямками: - скорочення норм питомих витрат ПЕР; - здійснення заходів щодо підвищення ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів у виробничій сфері; - використання нетрадиційних видів палива. Кошти населення використовуються за напрямками: - використання альтернативних та відновлюваних джерел енергії та видів палива для побутового опалення; - здійснення заходів щодо утеплення будинків. Термін окупності пілотних проектів Програми складає в середньому від 3 до 6 рокв. Обсяг фінансування програми уточнюється щороку під час складання місцевих бюджетів на відповідний рік у межах видатків, передбачених головному розпорядникові бюджетних коштів – відповідальному за виконання задань і заходів Програми.
Ресурсне забезпечення програми __________________________________________тис, гривень
Цей розділ включає комплекс заходів щодо аналізу стану енергоефективності економіки району, розробки цільових проектів енергозбереження та механізмів їх реалізації, спрямованих на зниження потенціалу енергоспоживання. Зазначені проблеми будуть розв’язуватись завдяки реалізації заходів наступного характеру: - організаційного; - технічного (технологічного). 1.Заходи організаційного характеру Основними організаційними заходами державної підтримки енергозбереження в районі є: - освоєння виробництва твердого палива (паливних брикетів та пилетів); - розвиток сировинної бази для виробництва біопалива; - стимулювання притоку інвестицій; - зниження інвестиційних ризиків для залучених в енергозбереження капіталів; - системне впровадження приладів обліку спожитих енергоносіїв; - застосування економічних санкцій до споживачів, що неефективно використовують ПЕР (за марнотратне використання та перевитрати понад встановлені питомі норми споживання ПЕР, використання документації та обладнання, що не відповідають вимогам чинних стандартів та нормативів енергоспоживання, відсутність їх обліку); - розроблення та періодичне оновлення енергетичних паспортів усіма господарчими споживачами ПЕР; - розроблення механізму фінансування заходів щодо енергозбереження на підприємствах за рахунок самофінансування шляхом створення цільових фондів енергозбереження; - встановлення персональної відповідальності керівників підприємств за перевитрати паливно-енергетичних ресурсів. 2. Заходи технологічного характеру 1) енергозбереження в бюджетній сфері В умовах постійно зростаючих цін на основні види енергоресурсів та значної зовнішньоекономічної залежності від постачальників енергоносіїв, питання покращення показників енергоефективності та зменшення споживання енергоресурсів в бюджетних установах, набувають особливої актуальності у зв’язку із нагальною необхідністю економії бюджетних коштів на їх утримання. Проведення санаційних робіт у будівлях бюджетних установ дасть змогу зменшити обсяги бюджетного фінансування на їх утримання до 25-30 %. 2) енергозбереження за рахунок використання нетрадиційних відновлюваних джерел енергії (НВДЕ) Невід'ємним елементом стратегії забезпечення енергозбереження в регіоні повинно стати максимальне використання НВДЕ. Аналіз українського досвіду експлуатації енергетичних об'єктів, що використовують відновлювані та нетрадиційні джерела, а також врахування світового досвіду в цій галузі, свідчать про пріоритетність технологій використання енергії сонячного випромінювання, вітру, гідроенергії малих рік, промислових теплових викидів, біоенергетики (дизельне паливо, що виробляється з рапсу) тощо. До найбільш перспективних НВДЕ, обсяги яких необхідно системно створювати в районі, належить організація децентралізованих заготівель, переробки та використання місцевих видів палива: відходів деревини, відходів сільськогосподарського виробництва, включаючи солому. Важливим напрямком удосконалення структури паливно-енергетичного балансу є перехід до раціонального поєднання традиційних та нетрадиційних джерел енергії, розвиток і впровадження програми використання альтернативних джерел електроенергії, збільшення їх частки в загальному енергетичному балансі району. З метою забезпечення скорочення енергоспоживання установами та організаціями бюджетної сфери, переведення бюджетних установ на використання енергоефективних освітлювальних приладів, насамперед, вітчизняного виробництва в програмі передбачено проведення енергетичного аудиту бюджетних установ і організацій та заміну освітлювальних приладів, а також встановлення зонного обліку електричної енергії на водонапірних вежах при водопостачанні.
6. Напрями діяльності та заходи районної комплексної програми енергоефективності та енергозбереженняу Шумському районі на 2016-2019 роки
7. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Координація та контроль за виконанням цієї Програми покладається на відділ економіки та підприємництва Шумської районної державної адміністрації. Крім цього, до участі залучатимуться виконавчі комітети сільських та міської рад, галузеві управління та відділи районної державної адміністрації. Заходи і завдання Програми щороку включатимуться до Програми економічного та соціального розвитку району на відповідний рік у розділі "Енергозабезпечення та енергозбереження",. Обсяги фінансування заходів Програми визначатимуться щороку, виходячи з фінансових можливостей бюджетів. Учасникам Програми щороку до 15 січня та 15 липня необхідно надавати інформацію про виконання заходів і завдань до відділу економіки і підприємництва Шумської районної державної адміністрації упродовж терміну дії Програми. Відділу економіки і підприємництва Шумської районної державної адміністрації про проведену роботу щороку до 20 січня та 20 липня інформувати департамент розвитку інфраструктури, транспорту та туризму обласної державної адміністрації про хід виконання програми. Моніторинг виконання Програми проводиться відповідно до показників та за формами, визначеними Методикою розроблення галузевих, регіональних програм енергоефективності та програм зменшення споживання енергоресурсів бюджетними установами шляхом їх раціонального використання, затвердженою наказом Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України від 17.03.2009 № 33. Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми, здійснюється в порядку, встановленому бюджетним законодавством.
Керуючий справами виконавчого апарату районної ради Г.Д.БУЧОВСЬКА
Г.В.Золотун
|
Анонси подійАктуальна темаДорожня карта щодо надання щомісячної адресної допомоги переселенцям для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг |