Шумська районна державна адміністрація
47100, м.Шумськ, вул.Українська, 59
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/posilbody/prezident.gif 

http://www.oda.te.gov.ua/data/upload/content/main/ua/agolova/uk.gif

На головну

Розпочав роботу електронний сервіс «InfoTAX»


Розпочав роботу електронний сервіс «InfoTAX»

Державною податковою службою України запроваджено електронний сервіс – «InfoTAX».
Через месенджери Telegram та Viber платники податків мають можливість отримувати інформацію про:
- стан розрахунків з бюджетом,
- реєстраційні та облікові дані,
- про результати обробки документів,
- про строки подання звітності та сплати податків.
Для покращення роботи електронного сервісу пропозиції та зауваження до нього просимо надсилати на адресу infozvit@tax.gov.ua.
Наступний етап сервісу буде запроваджено з січня 2021 року та надаватиме такі можливості:
передзаповнення звітності для платників єдиного податку,
перехід до сплати податків у «два кліки»,
оповіщення про виникнення податкового боргу, а також про можливість виникнення податкового боргу у разі несвоєчасної сплати.
Для доступу до сервісу необхідно у відповідному месенджері (наприклад, Telegram) знайти InfoTAX, в якому перейти за посиланням до Електронного кабінету для ідентифікації та завершення налаштування нового сервісу.
«InfoTAX» – це продовження розпочатого ДПС курсу на максимально дистанційне спілкування з платниками податків та якісно новий рівень послуг. Комфортність спілкування з податковою службою, швидкість та зручність отримання податкової інформації через «InfoTAX» є не просто черговим кроком ДПС у напрямі цифровізації, а відповіддю на запит платників у мобільності отримання послуг.
Разова допомога до свят експрацівникам: чи будуть податкові наслідки

Статтею 10 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що колективний договір укладається на основі чинного законодавства, прийнятих сторонами зобов’язань з метою регулювання виробничих, трудових і соціально-економічних відносин і узгодження інтересів працівників, власників та уповноважених ними органів.
До змісту колективного договору згідно із ст. 13 КЗпП включається, зокрема, встановлення гарантій, компенсацій, пільг. При цьому колективний договір може передбачати додаткові порівняно з чинним законодавством і угодами гарантії, соціально-побутові пільги.
З метою оподаткування матеріальна допомога, що надається без встановлення умов та напрямів її витрачання, відноситься до нецільової благодійної допомоги.
Особливості оподаткування благодійної допомоги встановлено п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Абзацом першим п. п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ передбачено, що не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається, зокрема, резидентами-юридичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п. п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 1 січня такого року. Перевищення допомоги над вказаним розміром підлягає оподаткуванню на підставі п. п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ у джерела виплати за ставкою, визначеною п. 167.1 ст. 167 ПКУ.
При цьому благодійник-юридична особа зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності.
При отриманні нецільової благодійної допомоги від благодійника-юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п. п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ.
Таким чином, якщо колективним договором передбачено виплату юридичною особою разової матеріальної допомоги колишнім працівникам (ветеранам, пенсіонерам) до святкових дат, то у розумінні ПКУ таку допомогу слід розглядати як нецільову благодійну допомогу, що оподатковується ПДФО з урахуванням п. п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 та п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ.

Ліквідаційний Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації: нюанси подання

Згідно з п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:
а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до п. п. 16.1.10 п. 16.1 ст. 16 ПКУ платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).
Згідно з частиною сьомою ст. 111 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання податковим органам та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку. До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.
Відповідно до абзацу дев’ятого п. 46.2 ст. 46 ПКУ неприбуткові підприємства, установи та організації (далі – неприбуткові організації), визначені п. 133.4 ст. 133 ПКУ, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (далі – Звіт) за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та річну фінансову звітність.
Для неприбуткових організацій, які відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ та внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), встановлюється річний податковий (звітний) період, крім випадків, передбачених п. п. 133.4.3 п. 133.4 ст. 133 ПКУ (п. п. 133.4.7 п. 133.4 ст. 133 ПКУ).
Підпунктом 49.18.3 п. 49.18 ст. 49 ПКУ визначено, що податкові декларації, розрахунки, звіти подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року – протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Частиною третьою ст. 13 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями визначено, що звітним періодом підприємства, що ліквідується, є період з початку звітного року до дати прийняття рішення про його ліквідацію.
Згідно з абзацом п’ятим п. 16 Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року № 440, виключення неприбуткової організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення контролюючого органу в разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) запису про державну реєстрацію припинення неприбуткової організації (в результаті її ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення).
Формою Звіту, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 17.06.2016 №553 не передбачено проставлення відмітки про подання Звіту за останній податковий (звітний) період, на який припадає дата ліквідації.
Таким чином, ліквідаційний Звіт за останній податковий (звітний) період (рік) подається до контролюючого органу за місцем реєстрації у паперовому вигляді із самостійно проставленою відміткою «Ліквідаційний» (у верхній правій частині першого аркуша). При цьому, неприбуткові організації можуть подати доповнення до Звіту, передбачене п. 46.4 ст. 46 ПКУ, з поясненням мотивів проставлення відмітки «Ліквідаційний», яке може бути складене в довільній формі.
Можливість подання Звіту за останній податковий (звітний) період (рік) з проставленням відмітки «Ліквідаційний» засобами електронного зв’язку в електронній формі на даний час не реалізована.
Враховуючи те, що дата ліквідації може припадати на початок або середину податкового (звітного) періоду (року), то неприбуткові організації можуть подати останній (ліквідаційний) Звіт до закінчення податкового (звітного) періоду (року), але не пізніше строків встановлених п. 49.18 ст. 49 ПКУ.
Іноземні доходи: декларування та сплата

Державна податкова інспекція повідомляє, що на сьогодні в законодавстві чітко врегульований механізм щодо сплати податків. Так, при отриманні доходів, зокрема іноземних, громадяни мають подати декларацію про майновий стан та доходи. Саме в ній визначається сума отриманих доходів та сума податків, визначених до сплати.
При цьому, якщо громадянин отримував доходи за кордоном і сплатив податки там, то за умови надання таких підтверджуючих документів, йому не доведеться сплачувати податки ще раз і в України. Для цього укладено Угоди про уникнення подвійного оподаткування з іншими країнами. За цими угодами, зокрема, для визначення права на пенсію Пенсійним фондом України, може бути взято до уваги стаж роботи в іншій країні.
Для зарахування Україною страхового стажу, набутого за кордоном в державах, з якими укладено двосторонні угоди, громадянин України повинен офіційно (легально)  працювати за кордоном (в деяких випадках не менше, ніж певний період часу – рік) та сплачувати всі відповідні відрахування там, зокрема соціальний внесок.
Більш детальна про декларування іноземних доходів на YouTube каналі за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=m4di6e1zuI8&feature=youtu.be.

Тернопільський бізнес отримав 429 млн грн податку на додану вартість

Про бажання відшкодувати податок на додану вартість у січні-жовтні 2020 року повідомили 131 суб’єкти господарювання Тернопільщини. Заявлена ними сума бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на розрахунковий рахунок склала 429 млн гривень.
До речі, станом на початок листопада цього року платникам податків області повернули з держбюджету грошовими коштами на розрахунковий рахунок 446 млн грн податку на додану вартість.
Цьогоріч упродовж десяти місяців за результатами проведених перевірок податківці упередили млн грн ПДВ, неправомірно заявленого до бюджетного відшкодування.
На початок листопада 2020 року загальний залишок невідшкодованого на розрахунковий рахунок ПДВ становить 68 млн гривень, з яких 52 млн грн перебувають у стадії перевірок та процедурі бюджетного відшкодування та 16 млн грн – на судовому та адміністративному розгляді.




Інформаційні послуги

 

 

  

Актуальна тема

Дорожня карта щодо надання щомісячної адресної допомоги переселенцям для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг