| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
укр рус eng | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Корисні посиланняОпитування.
|
Техніко-економічне обґрунтування проекту соціально-економічного розвиткуЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 20 червня 2013 року № 699
Техніко-економічне обґрунтування проекту соціально-економічного розвитку
Техніко-економічне обґрунтування проекту соціально-економічного розвитку (далі – проект) повинно містити інформацію, яка детально розкриває зміст положень, зазначених в інформаційному листі щодо проекту соціально-економічного розвитку, і доводить правильність його розрахунків, а саме: 1. Загальна характеристика проекту: 1) назва, мета, місце реалізації та опис проекту; 2) найменування головного розпорядника бюджетних коштів, що планує залучення коштів під державні гарантії для здійснення у 2013 році капітальних видатків понад обсяги встановлених бюджетних призначень; 3) повне і скорочене (за наявністю) найменування балансоутримувача (у разі утворення нового об’єкта зазначається майбутній власник, у разі реконструкції – діючий власник, його місцезнаходження, код за ЄДРПОУ, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (змін до нього), форма власності); 4) організаційна структура управління проектом у період реалізації та постреалізаційний період; 5) наявність необхідної дозвільної документації; 6) наявність та стан необхідного обладнання, відповідність технологій, що використовуються, сучасним вимогам; 7) характеристика кінцевого результату, якого планується досягти після закінчення реалізації проекту, у тому числі основні показники енергоефективності, імпортозаміщення та збільшення експорту; 8) опис та стан проведених робіт (у разі якщо реалізація проекту розпочата раніше); 9) переваги та обґрунтування необхідності реалізації проекту, у тому числі наслідки в разі його нереалізації; зазначаються сучасне становище об’єктів за проектом, основна проблематика діяльності (зношеність основних засобів, енергоємність обладнання, неможливість регулювати потужність виробництва тощо), пропозиції щодо його поліпшення та вдосконалення виробничо-технічної структури (зазначаються обладнання, яке пропонується замінити, та обладнання, яке пропонується встановити, з визначенням його характеристик; порівняльна характеристика тощо); 10) галузь, у якій планується реалізувати проект, з описом проблем поточного стану галузі; наявних політичних, соціально-економічних, правових та інших умов, у яких передбачається реалізація проекту; основних соціально-економічних показників, можливих варіантів розвитку галузі в разі реалізації проекту та без нього; 11) висновок про тип ринку продукції або послуги, що є результатом реалізації проекту (ринок чистої конкуренції, ринок монополістичної конкуренції, олігополістичний ринок, ринок чистої монополії); аналіз конкурентного потенціалу, зокрема виявлення можливостей розвитку, загроз та проблем у діяльності. Висновок ґрунтується на результатах аналізу ринків збуту (характеристика основних і допоміжних ринків та їх сегментів, у яких планується реалізовувати проект, їх розміри, найважливіші тенденції та прогнозні зміни; кількість споживачів, обсяги, що припадають на окремих споживачів, географічна концентрація споживачів, попит та зміни попиту на продукцію або послуги, що є результатом реалізації проекту). 2. План виробничої діяльності та етапи реалізації проекту: 1) опис земельної ділянки, виробничих площ, устаткування, наявності інженерно-транспортної інфраструктури, технологій виробництва та продукції, що планується застосовувати для реалізації проекту; 2) національна складова проекту; перелік основних контрагентів, у яких планується купівля національної продукції (послуг), та опис основних характеристик продукції (послуг); 3) імпортна складова проекту та обґрунтування її необхідності; перелік основних контрагентів, у яких планується купівля імпортної продукції, та опис основних характеристик продукції (послуг); 4) кадрове забезпечення та рівень кваліфікації кадрів; 5) заходи з охорони навколишнього середовища та безпеки працівників; 6) перелік заходів (дій), які необхідно здійснити для реалізації проекту. Кожний окремий захід (дія) повинен(на) містити основну інформацію, що стосується переліку та обсягу дій, які виконуватимуться в рамках заходу; термін – дату початку виконання заходу і дату його завершення (місяць, рік); обґрунтування здійснення зазначеного заходу (дії) та очікуваний результат; 7) натуральні та вартісні показники видатків, що зазначаються з урахуванням підпунктів 1 – 6 цього пункту у таблиці 1, яка може бути доповнена та розширена залежно від складності проекту. Таблиця 1
3. Фінансовий план. В цій частині відображаються фінансово-економічні розрахунки, зокрема визначаються такі показники: 1) вартість реалізації проекту, обсяги та джерела фінансування. Необхідно описати види фінансування проекту та основні умови залучення коштів (вартість, строки тощо). Графік та джерела фінансування проекту відображаються в таблиці 2. Таблиця 2
* За перші два роки впровадження проекту необхідна помісячна розбивка; 2) джерела фінансування: необхідно описати види фінансування проекту та основні умови залучення коштів (вартість, строки тощо). Графік фінансування проекту необхідно відобразити в таблиці; 3) графік погашення залучених коштів відображається у таблиці 3. Таблиця 3
* За перші два роки впровадження проекту необхідна помісячна розбивка; 4) графік погашення відсотків за залученими коштами відображається в таблиці 4.
Таблиця 4
* За перші два роки впровадження проекту необхідна помісячна розбивка; 5) джерела повернення коштів, залучених під державні гарантії, та погашення відсотків. Перелік джерел наводиться в таблиці 5. Таблиця 5
* За перші два роки впровадження проекту необхідна помісячна розбивка; 6) прогноз соціально-економічного ефекту. Прогноз соціального ефекту здійснюється на підставі розрахунку результативних показників проекту та повинен відображати дані щодо додаткових обсягів виробництва вітчизняних підприємств; додаткові обсяги доходів вітчизняних підприємств; дані щодо збільшення експорту продукції, зменшення імпорту продукції, економії енерговитрат, кількості збережених або новостворених робочих місць, покращення умов роботи працівників, поліпшення житлових і культурно-побутових умов працівників тощо протягом терміну залучення коштів і відображається у таблиці 6. Таблиця 6
* За перші два роки впровадження проекту необхідна помісячна розбивка. Розрахунок прогнозованих показників економічної ефективності проекту, що передбачає отримання доходу, повинен містити: прогноз руху грошових потоків (Кеш-Фло); прогнозний баланс; розрахунок строку окупності проекту;
розрахунки прогнозованих показників ефективності проекту (чиста приведена вартість – NPV, внутрішня норма дохідності – IRR, дисконтований період окупності проекту -– DPP, індекс прибутковості –PI тощо); 7) показники бюджетної ефективності реалізації проекту: опис додаткових надходжень до державного та (або) місцевих бюджетів у результаті реалізації проекту, які повинні бути обґрунтовані та підтверджені необхідними розрахунками. Підсумкові результати повинні бути зведені в таблицю 7, яка може бути доповнена та розширена залежно від складності проекту. Таблиця 7
* За перші два роки впровадження проекту необхідна помісячна розбивка;
опис та перелік видатків державного та (або) місцевих бюджетів за кожним окремим напрямом у результаті реалізації проекту соціально-економічного розвитку, які повинні бути обґрунтовані та підтверджені необхідними розрахунками. Підсумкові результати повинні бути зведені в таблицю 8, яка може бути доповнена та розширена залежно від складності проекту. Таблиця 8
* За перші два роки впровадження проекту необхідна помісячна розбивка; опис та перелік заходів, що зумовлять протягом строку залучення коштів скорочення видатків державного та (або) місцевих бюджетів за кожним окремим напрямом в результаті реалізації проекту, які мають бути обґрунтовані та підтверджені необхідними розрахунками. Підсумкові результати повинні бути зведені в таблицю 9, яка може бути доповнена та розширена залежно від складності проекту. Таблиця 9
* За перші два роки впровадження проекту необхідна помісячна розбивка. 4. Опис ризиків, що можуть супроводжувати проект: 1) необхідно провести ідентифікацію ризиків, що належать до: загальної соціально-економічної ситуації (політична нестабільність; існуюча та майбутня правова база для реалізації проекту; перспективи економічного розвитку в цілому; фінансова нестабільність (можливі зміни в оподаткуванні, інфляція, зміни валютного курсу тощо)); виробничих ризиків (підвищення поточних витрат; невиконання графіка поставок сировини, матеріалів, технологічного устаткування, паливно-енергетичних ресурсів; нові вимоги з екології; нестача трудових ресурсів; зміна умов транспортування тощо); ринкових ризиків (зміна попиту на продукцію; втрата позицій на ринку; зміна якісних ознак продукції; поява конкуруючої продукції тощо); 2) опис конкретних заходів, які нададуть можливість або зовсім позбутися, або значно зменшити негативний вплив кожного фактора ризику на кінцеві наслідки впровадження проекту. 5. Обґрунтування оцінки впливу на навколишнє природне середовище: 1) наводиться інформація про стан навколишнього природного середовища, існуючі проблеми, першочерговість їх розв'язання, джерела фінансування здійснення природоохоронних заходів з визначенням термінів виконання; 2) указується на відповідність проекту вимогам законодавчих актів та інших нормативно-правових актів щодо допустимого негативного впливу на навколишнє природне середовище. У разі перевищення допустимих норм такого впливу визначаються шляхи його зменшення; 3) зазначаються наявні очисні споруди, їх стан та потреба в додаткових заходах щодо охорони навколишнього природного середовища та окремих його складових (повітря, води, лісових та інших ресурсів), утилізації відходів виробництва і пакувальних матеріалів, очищення промислових стоків і скидів, рекультивації земель тощо; 4) аналізуються можливі екологічні наслідки реалізації проекту та визначаються витрати, пов'язані з виконанням природоохоронних заходів.
Директор департаменту інвестиційно- інноваційної політики та розвитку державно-приватного партнерства В. М. Коваленко
|
Анонси подій |