Зборівська районна державна адміністрація
47201, м.Зборів, вул.Б.Хмельницького, 24
 
укр рус eng
Пошук
Розширений пошук

Корисні посилання

 

 

Опитування

.
На головну

Новини

Роздрукувати 03.02.21 | 15:06

У податковій можна «купити» страховий стаж

Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що громадяни, які у певні періоди офіційно не працювали та не належали до категорії застрахованих осіб, мають право укласти договір про одноразову сплату у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (за попередні періоди) або договір про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (на майбутній період).

Відповідно до ст. 10 Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску є особи, які досягли 16-річного віку і не перебувають у трудових відносинах із роботодавцями та не належать до платників єдиного внеску, члени особистого селянського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, зазначено в Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.2015 р. №449.

Платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску, подають до податкових органів за місцем проживання такі документи:

- заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до Інструкції №449;

- копію трудової книжки (за наявності);

- виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК-5);

- копію документа, що посвідчує особу.

З особою, яка подала заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, після перевірки викладених у заяві відомостей податковими органами у строк, не пізніше, ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви, укладається договір про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

За бажанням особи сплатити єдиний внесок за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню (у тому числі за період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року), і при отриманні від неї заяви про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску), після перевірки викладених у заяві відомостей податковими органами у строк не пізніше ніж 30 календарних днів з дня отримання заяви укладається договір про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску).

 

 

На соціальні потреби Тернопільщина перерахувала 319,5 млн грн єдиного внеску

 

Упродовж січня цього року платники податків нашого краю сплатили 319,5 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. «Додатково до державної скарбниці сплатили 25,8 млн грн цього платежу, оскільки до очікуваних надійшло плюс 8,8 відсотка», – розповів начальник Головного управління ДПС у Тернопільській області Михайло Яцина. Він також повідомив, що приріст єдиного внеску до січня 2020 року склав 30,2 млн грн або на 10,4 відсотка більше.

«Вже з початку року ми спостерігаємо позитивну тенденцію щодо збільшення сплати єдиного внеску. І це при тому, що пандемія стоїть на заваді повноцінній діяльності суб’єктів господарювання, а ще частина мікробізнесу звільнена від сплати цього платежу. Втім сумлінний, соціально відповідальний бізнес і надалі залишається надійним партнером країни, створюючи легальні робочі місця та сплачуючи належні податкові платежі», – наголосив Михайло Яцина.

До речі, на початок лютого цього року на Тернопіллі зареєстровано 93143 платники єдиного внеску: з них 25903 юридичних особи та 67240 фізичних осіб.

 

 

 

Можна продовжити дію ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем

 

Головне управління ДПС у Тернопільській області повідомляє, що Законом України від 4 грудня 2020 року №1071 «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби СОVID-19, спричиненої коронавірусом SАRS-СоV-2» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року №481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Зокрема встановлено, що:

- ліцензії закладів громадського харчування на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, термін дії яких закінчився під час карантину та обмежувальних заходів, продовжують свою дію на період карантину та обмежувальних заходів, а також протягом трьох місяців з дня його/їх закінчення;

- під час карантину та обмежувальних заходів, а також протягом трьох місяців після його/їх закінчення, не призупиняється дія ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями для закладів громадського харчування.

Відповідно до ст. 15 Закону №481 ліцензія на роздрібну торгівлю алкогольними напоями видається за заявою суб’єкта господарювання. У заяві зазначаються реєстратори розрахункових операцій, які знаходяться у місцях торгівлі алкоголем. При видачі ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем у додатку до неї зазначається адреса місця торгівлі і вказуються реєстратор розрахункових операцій (РРО), які знаходяться в цих місцях торгівлі. Річна плата за ліцензію справляється з кожного вказаного РРО.

Статтею 1 Закону №481 встановлено, що роздрібна торгівля – діяльність із продажу товарів безпосередньо громадянам, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування.

Відповідно до Закону України від 23 грудня 1997 року №771 «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», із змінами, заклад громадського харчування – це ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск.

При державній реєстрації суб’єкт господарювання зазначає вид економічної діяльності, встановлений Національним класифікатором України «Класифікація видів економічної діяльності». Цим класифікатором передбачена група діяльності – «Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування». Тобто, відповідно до чинного законодавства заклади громадського харчування здійснюють діяльність, яка в Національному класифікаторі визначена як «Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування».

З огляду на наведене, положення Закону №481 щодо продовження на час карантину дії ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями мають розповсюджуватися на:

- ліцензії, видані суб’єктам господарювання, у яких основним видом діяльності є «Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування»;

- ліцензії в частині зазначених у додатку до них РРО, які встановлені в місцях, де суб’єкт господарювання здійснює неосновний вид діяльності «Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування».

 

 

Видача довідки про відсутність заборгованості з платежів – за належно оформленою заявою

 

Головне управління ДПС у Тернопільській області звертає увагу суб’єктів господарювання на те, що порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Порядок), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 №733.

Щоб отримати довідку, платник подає заяву встановленої форми, яка (далі – Заява), затверджена дод. 2 до Порядку.

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником.

Для заповнення таких обов’язкових реквізитів у п. 3 та 4 форми Заяви передбачено відповідні поля.

Зокрема у пункті 3 форми Заяви передбачено заповнення реквізитів нормативно-правового акту, положеннями якого передбачено необхідність підтвердження відсутності у платника заборгованості з платежів.

Такі вимоги містяться у численних законах України, нормативно-правових актах Кабінету Міністрів України, міністерств та інших державних органів тощо.

Для правильного заповнення Заяви потрібно зазначати усі реквізити нормативно-правового акту за уніфікованим шаблоном відображення, необхідні для його ідентифікації:

- вид (Закон України або ЗУ (скорочений варіант), постанова Кабінету Міністрів України або постанова КМУ (скорочений варіант), наказ міністерства, постанова Правління Національного банку України або постанова Правління НБУ (скорочений варіант);

- порядковий номер (знак «№» та арабські або арабсько-римські цифри, знаки «-», «/»);

- дату прийняття, оформлену словесно-цифровим (25 грудня 2015 року) або цифровим способом (25.12.2015);

- індивідуальну назву, що зазначається у лапках («...»).

Наприклад, заповнений на цій підставі п. 3 Заяви матиме вигляд: «3. Довідку прошу надати відповідно до вимог: Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі».

Слід звернути увагу, що неприпустимим є зазначення платниками у п. 3 Заяви посилання на наказ Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 «Про затвердження Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», оскільки зазначений акт не є підставою для надання Довідки, а визначає механізм її надання контролюючим органом платнику.

У пункті 4 форми Заяви зазначається найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) буде подано Довідку.

Виходячи з вимог статті 90 Цивільного кодексу України юридична особа має своє найменування (повне або скорочене), яке містить інформацію про її організаційно-правову форму. Тож на основі даної інформації заповнюється п. 4 Заяви, де зазначається повний або скорочений варіант найменування суб’єкта до якого плануєте подавати Довідку.

Зауважимо, що неприпустимим є зазначення платниками у п. 4 Заяви, замість найменування суб’єкта до якого буде подано Довідку, будь-якої іншої інформації, наприклад: «за вимогою», «не визначено», «тендерному комітету» або власної назви платника, який звертається із Заявою, зазначеної у п. 2 цієї ж Заяви.

Довідка надається лише за умови подання платником належним чином оформленої Заяви, її опрацювання контролюючим органом та за відсутності на дату формування Довідки заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи. Невідповідність поданої Заяви встановленій законодавством формі або вимогам щодо її заповнення є причиною неприйняття такої Заяви.

 

 

Тернопільський відділ організації роботи

Організаційно – розпорядчого управління

Головного управління ДПС

у Тернопільській області

 

 

 

 

Інформаційні послуги